Opiekunki – ciocie zatrudnione w naszym żłobku posiadają wszelkie kwalifikacje niezbędne do pracy z dziećmi do lat 3. Wykorzystują w swojej pracy nowoczesne metody edukacyjno-wychowawcze:
Ciocia Dorotka – opiekun w żłobku
W swojej pracy skupiam się przede wszystkim na zabawie, bo to właśnie ona stanowi jedną z dominujących form aktywności naszych maluszków. Koncentruję się na rozwoju emocjonalnym i społecznym, zwracam także uwagę na rozwój psychomotoryczny oraz muzyczny dzieci.
Moją pracę opieram na 4 metodach dydaktycznych, takich jak:
- pedagogika zabawy,
- muzyczna pedagogika zabawy (z wykorzystaniem chusty animacyjnej KLANZA i nagrania z płyty CD),
- zabawy paluszkowe,
- ćwiczenia relaksacyjne.
Pedagogika zabawy jest to najprostsza aktywność dziecięca, która może stać się cennym działaniem z punktu widzenia pedagogicznego. Dzięki niej zabawa nie pełni już roli wypełniania czasu wolnego, lecz staje się impulsem do stymulowania rozwoju dziecka (dziecko w zabawie kształci swoje zmysły, wzbogaca wiedzę o świecie, poznaje samego siebie, rozwija język i umiejętność komunikowania się, poznaje własne umiejętności, itp.). Zabawa zaspokaja potrzeby psychiczne, fizyczne, duchowe, emocjonalne i społeczne. To przyjemnie wypełniony czas, ale też jeden ze sposobów uczenia się siebie i świata.
Staram się, by dzięki zabawie dzieci rozwijały sprawność myślenia, pomysłowość, wzbogacały swoje słownictwo i uczyły się ról społecznych.
Stosowane przeze mnie zabawy paluszkowe mają na celu poprawienie manualnej sprawności dziecka, która potrzebna jest przy wykonywaniu czynności wymagających precyzyjnych ruchów rąk: np. przy ubieraniu, rysowaniu, itp. Zabawy paluszkowe pomagają dzieciom zrelaksować się i skoncentrować na konkretnej czynności, co dla małych dzieci często bywa problemem. Zabawy te ułatwiają orientację w schemacie własnego ciała. Dziecko uczy się nazw poszczególnych części ciała. Zabawy paluszkowe wpływają również korzystnie na rozwój mowy dziecka, wzbogacając jego słownictwo. Maluszki powtarzając za wychowawcą zabawę, uczą się poszczególnych słów, a z czasem zapamiętują całe rymowanki.
Stosowane w żłobku ćwiczenia relaksacyjne mają na celu odprężenie dziecka, łagodzenie stresu, zmniejszenie napięcia mięśniowego, wprowadzenie nastroju spokoju wewnętrznego. Połączenie tej metody z muzyką relaksacyjną doskonale przygotowuje dziecko do osiągnięcia rezultatów w trakcie uczenia się. Wsłuchiwanie się dzieci w odgłosy szumiącego morza, lasu, płynącego strumyka czy śpiewu ptaków nie tylko uspokaja je, ale uwrażliwia i uczy odróżniania różnego rodzaju odgłosów.
„ Uczymy się przez zabawę – Dbamy o szczęśliwe dzieciństwo naszych Maluszków.”
Ciocia Judyta – pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny
Jestem osobą pogodną, uśmiechniętą, zawsze chętnie bawię się z dziećmi. To właśnie dzieci inspirują mnie do zabawy, współpraca z maluszkami to wyzwanie, ale też wspaniałe doświadczenie i frajda. Do każdego dziecka podchodzę indywidualnie, starając się odkryć Jego potrzeby i „talenty”.
W pracy z dziećmi kieruję się zasadami: „ucz się poprzez zabawę” oraz „muzyka i ruch to zdrowie”. Prywatnie mama Lilianki.
Ciocia Iza – opiekun w żłobku
Praca z dziećmi to moja pasja, bawiąc się razem z nimi lepiej poznaję ich potrzeby. Do moich obowiązków należy karmienie, usypianie dzieci, pomoc przy wychodzeniu na spacerki, dbanie o czystość i porządek. Moją największą radością jest uśmiechnięta buzia maluszka!
Prywatnie mama dwóch dużych synów.
Ciocia Asia – opiekun-wychowawca